Jak znaleźć 50 studentów do pracy – i to w czasie sesji?

Jak znaleźć 50 studentów do pracy – i to w czasie sesji?

Na początku roku zgłosił się do nas nowy klient – firma produkcyjna z Krakowa. Jej zapotrzebowanie było nietypowe – kontrahent chciał pilnie zatrudnić 50 osób do pracy przez krótki okres. Jak to zrobić? W ATERIMA znamy się na rekrutacji!

Praca nie wymagała specjalnych kompetencji, jednak warunkiem koniecznym dla rekrutowanych kandydatów był status ucznia lub studenta. Od początku zdawaliśmy sobie sprawę, że dużym wyzwaniem będzie dla nas termin zlecenia, ponieważ rekrutacja i podjęcie pracy nie tylko były pilne, ale też pokrywały się z terminem sesji zimowej dla studentów.

ATERIMA ma duże doświadczenie w większych rekrutacjach. Wykorzystaliśmy je również przy dobieraniu narzędzi i kanałów komunikacji do potencjalnych kandydatów w opisywanym projekcie. Oprócz standardowych źródeł wykorzystaliśmy również takie, które bezpośrednio docierały do zdefiniowanej grupy docelowej. Były to między innymi:

  • posty na Facebooku promowane do odpowiednio zdefiniowanych odbiorców,
  • plakatowanie w miejscach często odwiedzanych przez studentów (miasteczko studenckie, campus itp.),
  • zaangażowanie hufców pracy,
  • wysyłka SMS do starannie dobranej bazy.

Wykorzystaliśmy również osoby, które pełniły w środowisku studenckim i uczniowskim rolę liderów opinii. Dzięki ich autorytetowi na podjęcie pracy w projekcie zdecydowało się ok. 20% łącznej liczby zatrudnionych kandydatów.

Warto dodać, że ważnym czynnikiem, który stał się istotnym elementem sukcesu całego procesu, było szybkie tempo pracy naszych rekruterów i konsultantów. Dla zgłaszających się do nas młodych ludzi kluczowe okazało się szybkie podjęcie pracy. Elastycznie odpowiedzieliśmy na tę potrzebę poprzez przyspieszenie etapu przygotowania i przekazania dokumentów. Dzięki temu chętni mogli zacząć pracę już na drugi dzień po pierwszym zgłoszeniu się do ATERIMA.


1

Potrzeba:

Rekrutacja i zatrudnienie 50 osób o statusie ucznia lub studenta w krótkim terminie, który pokrywał się z sesją zimową.

2

Nasze rozwiązanie:

  • postawienie na kanały komunikacji dostosowane do poszukiwanego targetu
  • wykorzystanie liderów opinii w grupie docelowej
  • maksymalne skrócenie czasu od zgłoszenia sie kandydata do podjęcia przez niego pracy

3

Korzyści:

  • pozyskanie nowych pracowników zgodnie z zamówieniem
  • rozpoczęcie prac w zaplanowanym terminie

 

Cały projekt udało się zrealizować z sukcesem. Nie tylko w 100% obsadziliśmy zdefiniowane przez klienta wakaty, ale wszystkie znalezione przez nas osoby w pełni spełniały postawione nam wymagania. W efekcie dzięki ATERIMA naszemu zleceniodawcy udało się rozpocząć i zakończyć prace w zaplanowanych terminach.

Loading